Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52588 kertaa)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Mun merkkisokeus on niin vanhaa etten edes tiedä mitä poljinajo tarkoittaa. [color=yellow]Siirtoajossa nopeudeksi valitaan 50 km/h ja painetaan kaasupoljin pohjaan.[/color]Kun taas vauhtia hillitään otetaan tassu pois kaasupolkimelta, ja hidastetaan jarrupolkimella.

Mielestäni riittävän yksinkertaista mulle.[/color] Toki muitakin töitä tehdään, mutta kun ei paremmasta tiedä (poljinajo) niin joutuu toimimaan miten parhaaksi näkee.

Piti vaihtaa keltanen punaseksi.

Viimeksi muokattu: 04.03.17 - klo:19:25 kirjoittanut ilkka

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 383
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
>Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Mies puhuu niin paskaa kuin pystyy.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin .Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.

Köntys

  • Vieras
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.

Hups, taas....
Nyt SAS tarkkuutta kirjautumiseen!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ryömiikö uudet JD:t jos on valittuna ns. poljinajo?
pessimisti ei pety!

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.

 Ole huoleti, ominaisuus on siihen ihan tarkoituksella tehty, suunnanvaihtajan kun laittaa keskiasentoon, niin mekaaninen lukko nappaa kiinni. Nyttemmin vendiksiin on ilmestynyt vipu, jolla rajoitetaan maksiminopeus halutuksi, jontikassa moinen hantaaki on ollut yheeksänkytäluvun lopulta lähtien.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
 Se poljinajo on kyllä ehkä ainoa juttu mistä tykkään tuossa Varioventissä, "käsikaasu"voi olla tyhjäkäynnillä ja liikkeellelähdettäessä petaalia painettaessa haetaan haluttu nopeus ja tietokone vuntsii sopivat kierrokset koneelle tarpeen mukaan..
  Mutta kyllä Turpomatiikkikin on joustava ajettavuudeltaan , kaasua löysättäessä jää vaikka paikoilleen , ei tarvitse jossain tarkassa paikassa luistatella kytkintä vaikka keppikone onkin
  Kyllä ventissäkin on ollut se maksiminopeuden säätö jo 90-luvun alusta asti ainakin, ja poljinajossa kun laskee petaalin ylös niin jää seisomaan paikoilleen ilman mitään vipujen kääntelyä.

Viimeksi muokattu: 04.03.17 - klo:20:38 kirjoittanut iskra

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
"Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon."


Ihan pakko. Kallio kun kallio; http://www.ymparisto.fi/download/noname/%7BCA237B74-EA1D-4610-803C-563F60535077%7D/35630.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Se poljinajo on kyllä ehkä ainoa juttu mistä tykkään tuossa Varioventissä, "käsikaasu"voi olla tyhjäkäynnillä ja liikkeellelähdettäessä petaalia painettaessa haetaan haluttu nopeus ja tietokone vuntsii sopivat kierrokset koneelle tarpeen mukaan..
  Mutta kyllä Turpomatiikkikin on joustava ajettavuudeltaan , kaasua löysättäessä jää vaikka paikoilleen , ei tarvitse jossain tarkassa paikassa luistatella kytkintä vaikka keppikone onkin
  Kyllä ventissäkin on ollut se maksiminopeuden säätö jo 90-luvun alusta asti ainakin, ja poljinajossa kun laskee petaalin ylös niin jää seisomaan paikoilleen ilman mitään vipujen kääntelyä.
Vaatii TMS:än tuo, että kierrokset säätyy automaattisesti. Nykyäänhän se on kai vakiona, mutta vanhemmissa koneissa ei välttämättä ole.
Fendtin kahva-ajo on sen verran perseestä, että poljinajoa on käytettävä. Tosin ekoissa varioissa ei ole poljinajoa.
En oo nyt ihan varma, onko noissa ekoissa varioissa tuota nopeuden säätö vipua, täytyy tarkistaa huomenna.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.

Köntys

  • Vieras
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.

Rise luottaa Riseen ja kokeneeseen käyttäjäkaartiin Sasaan ja rääkkyyn, sekä muihin kylänmiehiin ja korjaamopäälliköihin  :D ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.
Jaaha, nyt rupesi luottoa löytymään kun sopii omaan agendaan. Esim. nimimerkki SAS tuomitsi taannoin koko Koneviestin toimittajakunnan juopoiksi. Se oli peruste, kun ei voinut yhden kotimaisen mettäyhdistelmän pakettia lähettää testeihin.